Be lehet kerülni a reklámszakmába, és még fizetni sem kell a képzésért

hirdetés
2023 november 14., 11:39

Januárban indul a teljesen ingyenes kreatív képzés, az Intro kilencedik évfolyama. Az eddig végzetteknek közel a fele el tudott helyezkedni az iparágban.

Vannak szakmák, amelyekbe viszonylag egyenes út vezet. A reklámügynökségi kreatívoké nem ilyen. Ezért indította el az Intrót tíz éve Marosi Gergő és Pőcze Balázs, a Mito Creative nevű ügynökség két kreatív vezetője.

photo_camera Pőcze Balázs és Marosi Gergő Fotó: Kisfali Gergely

“Ha az ember reklámszövegíró, az nem azt jelenti, hogy egész nap idétlen versikéket vagy irritáló óriásplakát-szövegeket ír. A mi feladatunk, hogy az ügyfeleink, nagy, ismert márkák üzleti elképzeléseit, céljait kreatív koncepciókká alakítsuk. Amiből aztán filmek, közösségi posztok, sztorik, és igen, akár plakátok születnek” - mondta el Marosi Gergő. “Balázzsal szerencsés véletlenek sorozatának köszönhetjük, hogy ügynökségi kreatívok lehetünk, amit minden nap, vagy mondjuk majdnem minden nap nagyon élvezünk. Másokat meg akartunk kímélni attól, hogy véletlenekre bízzák a pályafutásukat” - tette hozzá.

A 2024-es lesz az Intro kilencedik évfolyama. Az első nyolc több mint hatvan végzettjének körülbelül a fele helyezkedett el a szakmában itthon vagy külföldön. Szinte nincs olyan magyar reklámügynökség, ahol ne lenne vagy ne lett volna intrós, miközben a képzés semmilyen papírt vagy ígéretet nem ad.

photo_camera Fotó: Kisfali Gergely

“Ez az egész nem agysebészet. Akkor nekünk se menne. Viszont az a baj, hogy a legtöbb helyen a beugró pozíciókat is próbamunkákhoz kötik. Vagyis csak úgy lehetsz pályakezdő, ha tudsz ötleteket hozni egy úgynevezett briefre. Amiből valószínűleg csomó mindent nem értesz. Mi abban segítünk a résztvevőknek, hogy meg tudjanak érteni egy ilyen feladatot, és aztán arra tudjanak jó ötleteket hozni, mindezt jól prezentálva. A legügyesebbek néhány hónapon belül el szoktak tudni helyezkedni, gyakran valamelyik konkurensünknél. A cél nem elsősorban a saját utánpótlásunk biztosítása, hanem a szakmáé, épp ezért más ügynökségektől, sőt, ügyféloldalról is kiváló vendégelőadóink szoktak lenni” - mondta el Pőcze Balázs.

Jelentkezni november 30-ig lehet az intro.co.hu oldalon. December elején minden jelentkező kap egy írásbeli feladatot, ami az érdeklődést és az affinitást hivatott felmérni. A legjobbakra még vár egy szóbeli forduló is, ami után kialakul az a nyolcfős csapat, akik részt vehetnek a képzésen. Az órák péntek délutánonként lesznek, januártól koratavaszig.

“A kilenc alkalom pont elég arra, hogy megmutassunk minden alapvető feladattípust, ügynökségi folyamatot és szerepkört, és hogy annyi házi feladatot adjunk és elemezzünk ki közösen, ami után egy junior próbamunka megugrása nem jelenthet gondot.“ - tette hozzá Ördög-Kovács Dániel, a kurzus harmadik házigazdája, aki korábban maga is intrós diák volt.