A két Jérôme Bel

színház
2024 január 05., 20:49
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!

Még felvételről is nyomasztó látni, ahogy egy meztelen nő húzza-vonja testén a bőrt, körös-körül a hasán, a hátán, a mellén, mintha idegen anyag, szűk ruha nehezen összefogható redője volna. Bárki kipróbálhatja, nem fáj, nem is különösebben kellemetlen, és mégis:

az embert taszítja a sérülékenység. A sajátja éppúgy, mint másoké.

Jérôme Bel előadásai nem is attól különlegesek, hogy felmutatják ezt a kitettséget, és szembesítenek a nyilvánvaló szorongással, amit kivált. Inkább mert képesek mindezt humorral, játékossággal, keserűség nélküli iróniával meglepően felszabadítóvá tenni. Mintha ez az esendőség nemcsak az ember veszte volna – de lényege is.

Véronique Doisneau balettáncos a Véronique Doisneau című, 2004-es előadásban, amelynek egy részletét levetítik a Jérôme Bel című előadásban
Fotó: Trafó

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!