Oknyomozás a színpadon
„Már az újságírói karrierem legelején megtanítottak arra, hogy vannak bizonyos csoportok az országban, akiket nagyon ritkán kritizál a média. Ha mégis, akkor viszont ellenállásra kell számítani. Egyszerre több irányból is” – mondja Calle Fuhr A szerkesztőség című darabjának elején Florian Skrabal (Kádár Kinga), a valóságban is létező Dossier oknyomozó újság főszerkesztője.
Az OMV a világ egyik legnagyobb olaj- és gázcége, Ausztria legnagyobb árbevételű vállalata, amit részben közpénzből finanszíroznak. A cég profitál a klímaválságból, folyamatosan üzletelget orosz oligarchákkal, a vezérigazgató, Rainer Seele évente hétmillió eurót keres, és még a Bécs és Klagenfurt közötti 300 kilométeren is magánrepülővel utazik. A mindössze öt főből álló Dossier utánament a cég gyanús ügyeinek, A szerkesztőség ezt a nyomozást dramatizálja a lap cikkei és az újságírók élményei alapján.
Ha szívünkre tesszük a kezünket, az újságírás nem kiált színpadért, telefonálásból, gépelésből állnak a munkanapok. A szerkesztőség mégis képes ezt izgalmas formában bemutatni, ráadásul a színház előhozza a cikkekben rejlő és a mögöttük lévő érzelmet és feszültséget, ami a szövegekből nem mindig jön le. Szuper jelenet rögtön az elején, amikor a főszereplő, Ashwien (Lelkes Botond) forrásokkal beszél, és négy részre szakad, minden színész az ő karakterét játssza.
Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!