A halál a hátizsákod
Már másodszor kerül színpadra Karsai Dániel küzdelme és az eutanázia, ami nem csak azt jelzi, mennyire jó drámai alapanyagok ezek, hanem azt is, hogy a magyar színház képes színvonalas előadásokkal reagálni a legaktuálisabb kérdésekre.
Az Örkény bemutatója korábbi, mint Karsai nagy hatású, tavaly szeptemberi bejegyzése, de mire októberben megnéztem az Isten című vitaszínházat, már beépítették Karsai szövegét. Ami még inkább húsba vágóvá tette az eutanáziával kapcsolatos érvek és ellenérvek sorát, amelyet a magyar viszonyokra aktualizált produkció felvonultat. Az Egy tökéletes nap nagyon más.
Ennek már vitathatatlan főszereplője a Karsai Dániel nevű karakter, miközben a színlap szerint hárman írták a szöveget: a rendező Szenteczki Zita, a dramaturg Bíró Bence és Karsai Dániel.
Tartottam tőle, hogy majd végigveszik Karsai lassan egy éve zajló nyilvános küzdelmeit, és kissé papírízűen színre viszik a kapcsolódó vitákat és eseményeket. Ez még úgy is lelombozóan hangzott, hogy alighanem kevés olyan színvonalas közéleti vita zajlott a legnagyobb nyilvánosság előtt mostanában, mint amit Karsai provokált. De két szempontból is kellemes csalódás ért:
amit a színpadon látunk, az elsősorban személyes történet, miközben ízig-vérig színház. És még nevetni is szabad.
Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!