Senkiháziak kezében van a filmszakma

FILM
augusztus 31., 16:10
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!

Az év legnagyobb visszhangot keltő sorozata, a Kamaszok többek között abban is különleges volt, hogy vágás nélkül, egy snittben vették fel az egyes epizódokat, az ilyesmi egy hiperrealista drámától nem is szokatlan. Annál meglepőbb lehet, hogy az év másik olyan sorozatát, amely nagyban épít az egysnittes megközelítésre, a Felkoppintva, az Ananász expressz és a Rossz szomszédság című filmvígjátékokból ismert Seth Rogen csinálta. Az Apple TV+-on látható The Studio is vígjáték ugyan, ám több dolog is kiemeli az átlagos szitkomok köréből, amiért érdemes külön foglalkozni vele, és az egyik pont a megjelenése. A Studio ugyanis nemcsak vicces és metsző szatíra Hollywoodról, hanem rendkívül szépen és láthatóan rendes költségvetéssel megcsinált sorozat – pontosan olyan, amik miatt ki vannak borulva a sorozatban bemutatott, a mozi jövője miatt szorongó hollywoodi fejesek.

Seth Rogen persze már egy ideje kinőtte a stoner és a buddy vígjátékokat, sőt a tévés világban sem mozog idegenül, de a Studio az első olyan munkája, amelyet nemcsak ő írt, rendezett és jegyez alkotóként (állandó partnerével, Evan Goldberggel együtt), de ő játssza a főszerepet is. És ha nem is mutat olyan ambíciókat, mint a szintén komikusként az évtized egyik legjobb drámasorozatát, a Barryt jegyző Bill Hader, a Studio is jóval több sima vígjátéksorozatnál. Ilyen értelemben nem is teljes hülyeség a Barryt idehozni, hiszen az is szórakoztatóipari szatírának indult, igaz, gyorsan más irányba kanyarodott, Rogen viszont marad a filmiparnál, és ez nem is baj.

Bryan Cranston és Seth Rogen
Fotó: Apple TV+

Hollywood amúgy is imád saját magával foglalkozni, se szeri, se száma a filmes-tévés-szórakoztatóipari közegben játszódó sorozatoknak. Az elmúlt években is volt példa sikeres (The Morning Show, Hacks) és sikertelen (A Franchise, Ten Percent) produkciókra. A műfaj egyfelől rendkívül hálás, hiszen az alkotók azt a közeget ábrázolják, amit mindennél jobban ismernek, de pont ezért veszélyes is, hiszen a nagyközönséget azért olyan nagyon nem érdeklik a szórakoztatóipar problémái, és rossz esetben nem is nézi ezeket más az érintetteken kívül.

Rogen sorozata ezeket a buktatókat elkerüli, így is jól szórakozhat rajta, aki egyáltalán nem követte a korábbi évek szórakoztatóipari trendjeit, vagy éppen hiányos a filmes műveltsége. Ha pedig még érti is az utalásokat, akkor tényleg egyet fog érteni abban, hogy a Studio ott van az év sorozatai között.

A Seth Rogen alakította Matt Remick antihős a javából, olyannyira, hogy egyetlen szimpatikus tulajdonsága van csak: elképesztően szereti a filmeket, de ez a személyes tragédiája, hiszen az lesz a munkája, hogy megakadályozza a további remekművek elkészülését.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!