Nem Claire Danes az új netflixes sikersorozat legnagyobb problémája
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Ránézésre A bennem lakozó fenevad (The Beast in Me) igazi telitalálat:
- két elismert színész a főszerepben, akik már bizonyítottak más, népszerű sorozatokban;
- rejtélyekkel, csavarokkal, epizódvégi cliffhangerekkel telepakolt cselekmény, ami arra ösztönzi a nézőt, hogy minél gyorsabban a végére járjon;
- és nem utolsósorban lezárt történetet ígérnek az alkotók, azaz nem kell attól félni, hogy úgy járnak a nézők, mint a Losttal, amiről még az írói se tudták az induláskor, hogyan fogják befejezni.
A nyolc epizód pont megfelelően hosszú, pár nap alatt le lehet darálni, ha olyan – és ez a thriller azt ígéri, hogy olyan.
De pont ugyanez elmondható az egy-két hónappal korábban bemutatott Netflix-sorozatról, a Black Rabbitről is, noha a műfaj kicsit más volt: míg A bennem lakozó fenevad sötét pszichológiai, addig A fekete nyúl sima bűnügyi thriller, erős drámai elemekkel. Az is közös a kettőben, hogy mindkettő, ha közvetve is, valódi történeten alapult: a Black Rabbit nevű fiktív New York-i étterem sztoriját a Spotted Pig nevű New York-i étterem botránya inspirálta, a Beast in Me cselekménye nagy vonalakban megegyezik a Robert Durst ingatlanmágnás gyilkossági ügyét elbeszélő The Jinx dokumentumsorozatéval.
Amiért most egyszerre emlegetjük őket, az az, hogy ezek a minisorozatok jelentik a Netflix markáns új irányvonalát, ami egy-két éve kezdett dominánssá válni. Ahhoz képest, hogy az első netflixes minisorozat csak nyolc éve készült (ez volt a Godless című western), mára a kínálat súlypontja szép lassan áthelyeződött a többévados sorozatokról a négy-hat-nyolc epizódos kerek sztorikra. Érdekes módon a Netflix eleinte inkább a presztízssorozatoknak tartogatta a műfajt: ilyen volt az Unbelievable, a Maid (ennek már volt magyar címe: Egy szobalány naplója), a When They See Us és mindenekelőtt a 2020 végén rekordokat döntő A vezércsel (The Queen’s Gambit). Ezek inspiráló, nemegyszer valós alapú, eredeti módon elbeszélt sztorik voltak, és szerencsére nem is tűntek el az ilyen szerzői hangú drámák, hiszen a Netflix megérdemelt sikere volt tavaly a Szarvasbébi, idén a Kamaszok.
Míg azonban korábban a minisorozatok kiegészítették a Netflix folytatásos, többévados sorozatait, utóbbiak azóta feltűnően megfogyatkoztak.
A legsikeresebbek közül több is kifutott (idén például a You és a Stranger Things), a műfaj pedig költséges és egyre kevésbé fenntartható, ezért egyre nagyobb szerep jut a minisorozatoknak. Ezek nagy előnye az is, hogy könnyebb rájuk A-listás sztárokat szerződtetni, nem kell hosszabb időre elköteleződniük, és ha kellően binge-elhető, a nézők is szeretik őket. Megágyazott a műfajnak a Netflix Harlan Coben thrillerszerzővel kötött ötéves szerződése is, melynek keretében nagyjából negyedévente készül egy adaptáció valamelyik bestselleréből: ezek semennyire sem eredeti, meglehetősen sematikus sztorik, de olyan profin adagolják a fordulatokat és az izgalmat, hogy mindig tarolnak nézettségben (Nem versz át, Hiányzol stb.).
Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!
Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!
Már előfizetőnk vagy?Jelentkezz be!