FILM

Nyárád-Pápa-Budapest tengelyen terjednek az Esterházy-parasztok

A nyár végi hőség sem törheti meg szombatonként jelentkező kísérleti filmes sorozatunk lendületét, melyben Lichter Péter Barokk Femina című filmjének első felét mutatjuk be, tíz héten át 3-3 perces töredékekben. 

A film Nemes Z. Márió 2019-es verses naplóján alapul, melyben a 2006-os őszi eseményeket eleveníti fel egy szubjektív, apokaliptikus/disztópikus formátumban. Ezt a kötetet dolgozta fel egy 60 perces hungarodadaista adaptációban Lichter, és a rengeteg filmes, kulturális és mindenféle utalást, magyar sorskérdéseket és történelmi tévelygéseket is magába olvasztó film első fele debütál nálunk, most az ötödik résszel:

A tervek szerint miután lement majd a 10 rész, ősszel az egész művet mozifilmként, illetve performanszként lehet megnézni. Lichter Péter a filmet még a karantén elején kezdte el készíteni, és akkor így beszélt terveiről a Jelenkornak:

„Úgy fest, ez a munkám lesz az eddigi legradikálisabb, legöntörvényűbb: ez tudom, elég fenyegetően hangzik, de Márió szövegei mindig olyan elementáris erővel hatnak rám, hogy úgy érzem, árulás lenne magammal (és a szöveggel) szemben, ha nem mennék el a falig.”

A sorozathoz kaptunk egy rövid felvezető szöveget is: 

„A rokokós fake news-esztétikát teremtő közéleti versfilm összességében az alábbi kérdésre keresi a választ: - milyen lenne a Tények, ha Marcel Duchamp rendezné és Hugo Ball volna a műsorvezető? A három perces epizódok mindegyike rejtett üzeneteket tartalmaz, a megfejtéseket az alábbi emailcímre várjuk: hungarofuturistahatterhatalmak kukac gmail. com”

A sorozat eddigi részei: