film

IRÉNKE néni azt mondta, hogy ő már a kilencvenes években találkozott egy PÁVIÁN NŐVEL, aki Szécsi Pál szeretőjének adta ki magát

Robog tovább hétvégi sorozatunk, melyben Lichter Péter Barokk Femina című filmjének első felét mutatjuk be, tíz héten át 3-3 perces töredékekben. 

A film Nemes Z. Márió 2019-es verses naplóján alapul, melyben a 2006-os őszi eseményeket eleveníti fel egy szubjektív, apokaliptikus/disztópikus formátumban. Ezt a kötetet dolgozta fel egy 60 perces hungarodadaista adaptációban Lichter, és a rengeteg filmes, kulturális és mindenféle utalást, magyar sorskérdéseket és történelmi tévelygéseket is magába olvasztó film első fele debütál nálunk, most a hatodik résszel:

A tervek szerint miután lement majd a 10 rész, ősszel az egész művet mozifilmként, illetve performanszként lehet megnézni. Lichter Péter a filmet még a karantén elején kezdte el készíteni, és akkor így beszélt terveiről a Jelenkornak:

„Úgy fest, ez a munkám lesz az eddigi legradikálisabb, legöntörvényűbb: ez tudom, elég fenyegetően hangzik, de Márió szövegei mindig olyan elementáris erővel hatnak rám, hogy úgy érzem, árulás lenne magammal (és a szöveggel) szemben, ha nem mennék el a falig.”

A sorozathoz kaptunk egy rövid felvezető szöveget is: 

„A rokokós fake news-esztétikát teremtő közéleti versfilm összességében az alábbi kérdésre keresi a választ: - milyen lenne a Tények, ha Marcel Duchamp rendezné és Hugo Ball volna a műsorvezető? A három perces epizódok mindegyike rejtett üzeneteket tartalmaz, a megfejtéseket az alábbi emailcímre várjuk: hungarofuturistahatterhatalmak kukac gmail. com”

A sorozat eddigi részei: