Egyenruhánk az EMBERUTÁNZÁS része. BAROKK márka, de semmi labancos ciráda
Utolsó részéhez ért kísérletifilmes sorozatunk, melyben 10 héten át 3-3 perces töredékben mutattuk be Lichter Péter Barokk Femina című filmjének első felét.
A film Nemes Z. Márió 2019-es verses naplóján alapul, melyben a 2006-os őszi eseményeket eleveníti fel egy szubjektív, apokaliptikus/disztópikus formátumban. Ezt a kötetet dolgozta fel egy 60 perces hungarodadaista adaptációban Lichter, és a rengeteg filmes, kulturális és mindenféle utalást, magyar sorskérdéseket és történelmi tévelygéseket is magába olvasztó műnek az első 30 percét lehetett itt heti adagokra felszabdalva megnézni.
A tervek szerint hamarosan a film egésze is hozzáférhető lesz, vetítéseken és performanszokon is bemutatják majd. Ami most biztosnak tűnik, hogy decemberben az ISBN galériában lesz installálva. Lichter Péter a filmet még a karantén elején kezdte el készíteni, és akkor így beszélt terveiről a Jelenkornak:
„Úgy fest, ez a munkám lesz az eddigi legradikálisabb, legöntörvényűbb: ez tudom, elég fenyegetően hangzik, de Márió szövegei mindig olyan elementáris erővel hatnak rám, hogy úgy érzem, árulás lenne magammal (és a szöveggel) szemben, ha nem mennék el a falig.”
A sorozathoz kaptunk egy rövid felvezető szöveget is:
„A rokokós fake news-esztétikát teremtő közéleti versfilm összességében az alábbi kérdésre keresi a választ: - milyen lenne a Tények, ha Marcel Duchamp rendezné és Hugo Ball volna a műsorvezető? A három perces epizódok mindegyike rejtett üzeneteket tartalmaz, a megfejtéseket az alábbi emailcímre várjuk: hungarofuturistahatterhatalmak kukac gmail. com”
Az összes részt itt lehet végignézni:
- 1. töredék: A Horthy-Nintendo és az eltévedt őzek
- 2. töredék: A traktor szemérmetlenül piros volt, jóllehet nem szánták közvetlen fenyegetésnek
- 3. töredék: Ha ezt, mint lehetetlent, eltörli, akkor jön létre az üvöltő vágy: a vágy üvölteni
- 4. töredék: Egyedül vagyok a Dagoba-rendszerben
- 5. töredék: Nyárád-Pápa-Budapest tengelyen terjednek az Esterházy-parasztok
- 6. töredék: Régen szörnyű viharok kínozták az embereket, a túlélők majmokká változtak
- 7. töredék: IRÉNKE néni azt mondta, hogy ő már a kilencvenes években találkozott egy PÁVIÁN NŐVEL, aki Szécsi Pál szeretőjének adta ki magát
- 8. töredék: A JUDITOK körül a csigaház egyre szorosabb
- 9. töredék: Újpest-központ hármas metró a vég és a kezdet, akárcsak egy ipari tüdő, pumpálja a munkás-paraszt barátságot a város belsejébe