FILM

Egyenruhánk az EMBERUTÁNZÁS része. BAROKK márka, de semmi labancos ciráda

Utolsó részéhez ért kísérletifilmes sorozatunk, melyben 10 héten át 3-3 perces töredékben mutattuk be Lichter Péter Barokk Femina című filmjének első felét.

A film Nemes Z. Márió 2019-es verses naplóján alapul, melyben a 2006-os őszi eseményeket eleveníti fel egy szubjektív, apokaliptikus/disztópikus formátumban. Ezt a kötetet dolgozta fel egy 60 perces hungarodadaista adaptációban Lichter, és a rengeteg filmes, kulturális és mindenféle utalást, magyar sorskérdéseket és történelmi tévelygéseket is magába olvasztó műnek az első 30 percét lehetett itt heti adagokra felszabdalva megnézni. 

A tervek szerint hamarosan a film egésze is hozzáférhető lesz, vetítéseken és performanszokon is bemutatják majd. Ami most biztosnak tűnik, hogy decemberben az ISBN galériában lesz installálva. Lichter Péter a filmet még a karantén elején kezdte el készíteni, és akkor így beszélt terveiről a Jelenkornak:

„Úgy fest, ez a munkám lesz az eddigi legradikálisabb, legöntörvényűbb: ez tudom, elég fenyegetően hangzik, de Márió szövegei mindig olyan elementáris erővel hatnak rám, hogy úgy érzem, árulás lenne magammal (és a szöveggel) szemben, ha nem mennék el a falig.”

A sorozathoz kaptunk egy rövid felvezető szöveget is: 

„A rokokós fake news-esztétikát teremtő közéleti versfilm összességében az alábbi kérdésre keresi a választ: - milyen lenne a Tények, ha Marcel Duchamp rendezné és Hugo Ball volna a műsorvezető? A három perces epizódok mindegyike rejtett üzeneteket tartalmaz, a megfejtéseket az alábbi emailcímre várjuk: hungarofuturistahatterhatalmak kukac gmail. com”

Az összes részt itt lehet végignézni: